
Ideje za uređenje enterijera: kućne kancelarije
Bilo da imate posebnu prostoriju ili ste za radni prostor namenili ćošak u dnevnoj sobi, da bi se kreirala savršena kućna kancelarija koja je i udobna i funkcionalna potrebno je mnogo vremena i truda. Kao i za svaku vrstu kancelarije, tako su i za kućnu kancelariju potrebne velike radne površine, dosta prirodnog svetla i organizovan sistem za odlaganje pribora, materijala i sl.
Velika prednost zasebne prostorije koja služi kao kućna kancelarija je što, bez obzira na njenu veličinu, u toj prostoriji možete primati klijente i održavati poslovne sastanke. Međutim, ukoliko nemate mogućnosti da za kućnu kancelariju obezbedite celu prostoriju, potrudite se da na najbolji mogući način uredite taj mali deo prostora u kojem radite. U urednom, dobro osmišljenom i lepo uređenom prostoru ćete se, pre svega, osećati prijatno, što će se svakako pozitivno odraziti i na vašu produktivnost.
Pozicioniranje i osvetljenje
Pre nego što krenete u nabavku kancelarijskog pribora i sređivanje detalja, razmislite da li ste svoju kućnu kancelariju pozicionirali na dobro mesto. Bez sumnje, jedan od najvažnijih faktora u vašoj kućnoj kancelariji jeste izvor svetlosti. Nedostatak prirodnog svetla se negativno odražava na produktivnost i raspoloženje ljudi, tako da je dobro osvetljena radna prostorija jedan od glavnih preduslova za održavanje vašeg radnog elana. Štaviše, bez optimalne količine svetla rizikujete pogoršanje vida, a često se javljaju i glavobolje usled prevelikog naprezanja očiju. Prirodna svetlost, sa druge strane, čini ljude vedrijim i energičnijim, zato kada uređujete vašu kućnu kancelariju, pokušajte da maksimalno iskoristite sunčevu svetlost.
Pored izvora prirodne svetlosti, dodajte i nekoliko izvora veštačke svetlosti vašoj kancelariji tako da je možete prilagođavati u odnosu na doba dana. Razmislite gde će vam najbolje pristajati stona lampa kako bi najbolje fokusirala svetlost kada vam je najviše potrebna.
Radni sto i stolica
Radni sto je dominantna tačka vaše kancelarije i gotovo svaka dekoracija koju dodate će imati uticaj na radni sto. Zato je važno da ga pažljivo izaberete i da on predstavlja odraz vašeg ličnog ukusa kako bi se dobro uklopio u celu prostoriju.
Najsigurnije rešenje za kancelariju je radni sto svetle boje koji pruža osećaj jednostavnosti i lakoće u prostoriji, a takođe se neće ni previše isticati. Tamni radni stolovi deluju teže i glomaznije, tako da oni lako mogu dominirati nad ostalim detaljima u vašoj kućnoj kancelariji.
Sa druge strane, stolica vam može izgledati kao zanemarljiva stvar, ali svako ko je sedeo osam sati dnevno na neudobnoj stolici vam može posvedočiti o važnosti izbora dobre stolice. Naime, sedenje na nekvalitetnoj stolici, pored bola u leđima i drugih zdravstvenih problema, je svakako neudobno, pa ćete zato i vi biti manje koncentrisani na rad i nesvesno izbegavati predugo sedenje u kućnoj kancelariji.
U skladu sa vašim ličnim ukusom, izabraćete ili stolicu sa visokim naslonom koja pruža podršku i vašim leđima i vratu, ili, ukoliko ste aktivniji tip koji često ustaje, stolicu sa nižim naslonom. I takva stolica pruža udobnost pri radu, ali se jednostavnije i manje agresivno uklapa u celokupno uredjenje enterijera kućne kancelarije.
Dekoracija enterijera kućne kancelarije
Uređenje kućne kancelarije utiče na našu produktivnost i kreativnost, zato je uvek dobro dodati radnom prostoru svoj lični pečat. Kućna kancelarija u kojoj su ukrasi pažljivo odabrani u skladu sa ličnim ukusom daje živost prostoru, što će vam pomoći da se osećate opušteno i energično. Ukrasite svoju kućnu kancelariju omiljenim bojama, zanimljivim tepisima ili nekom raskošnom foteljom na koju se možete zavaliti, intelektualno odmoriti i pokrenuti svoj kreativni proces.
Ukoliko ste tip osobe koja voli umetničke slike ili fotografije, to može biti još jedan sjajan ukras za vašu kućnu kancelariju. Zato, da biste postigli najbolje rezultate, najbolje je urediti svoju kućnu kancelariju u skladu sa ličnim ukusom i celokupnim enterijerom.
Organizovanost
Papiri i kancelarijski materijal razbacan svuda brzo će pretvoriti vašu brižljivo uređivanu kućnu kancelariju u haos što svakako može negativno uticati na vašu produktivnost, zato uvek proverite koje sve mogućnosti vaša kućna kancelarija ima za pametna rešenja kojima ćete održavati red. Jedna od najboljih opcija su police; bilo da je to radni sto sa policama ili zidne police koje pružaju dovoljno mesta za sav kancelarijske materijal i pregledno organizovane dokumente. Ovako organizovan radni prostor će vam uštedeti mnogo vremena koje biste proveli u traženju raznih papira ili kancelarijskog pribora. Pre nego što završite svoj radni dan, sklonite sve nepotrebne stvari sa radnog stola i vratite ih na police ili u ormariće. A ukoliko u kućnoj kancelariji primate klijente, sređenost je još bitnija, jer time pokazujete ozbiljnost i organizovanost kojom ćete ih impresionirati.